Mit første år som lærer

Man skal samle på de positive tilbagemeldinger og knuge dem til sig, så godt man kan. For det kræver mange af de gode for at kunne håndtere en dårlig. Det er skide hårdt, når nogen får mig til at føle, at jeg ikke gør det godt nok. For jeg vil ikke bare gøre det godt nok. Jeg vil være dén lærer. Den lærer, der ændrer noget for en elev. Den lærer, som en elev husker tilbage på senere i livet som en, der gjorde en forskel for dem.

Når verdener mødes: En klasse fuld af rollemodeller

”Hva' fanden, det er jo nærmest logen, der er mødt op her”, siger min ven Jakob, som er ansat i Maersk. Han storsmiler og giver high-five til Rune, som konsulent i EY. Det er fredag morgen og klokken er 8.00. Biblioteket på Bavnehøj Skole virker ualmindeligt lille med 33 personer i alderen 20-45 år. De sidder klar til fire timers 1-1 interaktion med en 7.-klasse. De skal snakke om fremtiden...

Lærere er jo ikke mennesker

Jeg tror aldrig jeg tænkte et øjeblik over, hvad mine egne lærere lavede, når skoledagen sluttede. Eller jo, de fandt vel tid til at rette opgaver. Og nogle af dem havde vist også mænd, koner og børn. Men jeg tænkte aldrig over, at der kunne være flere facetter ved dem, som vi ikke så, når de underviste os i skolen.

Uge 39 - De første refleksioner

Det er søndag aften. Ugen er slut. Søndag aften er et frirum i en hverdag, der de sidste seks uger har bestået af en gennemsnitlig, daglig arbejdstid på 12 timer. Søndag aften bruger jeg på at tænke over ugen, der kommer, og reflektere over ugen, der gik. Ikke struktureret eller skemalagt men bare et virvar af idéer, følelser og fornemmelser.   

..