Hvordan er det et ledelsesudviklingsprogram?

Det korte svar er:
For at være en dygtig lærer er du nødt til at være en dygtig leder.

 
Her kommer et uddybende svar:
Dygtige undervisere og dygtige ledere har meget til fælles. De skal kunne motivere, skabe tillid og kommunikere klart. De skal være gode til at samarbejde og organisere og sætte sig ind i forskellige menneskers behov, styrker og måder at tænke på.

 

Samtidig er det klart, at en god leder i én sammenhæng ikke nødvendigvis er en god leder i en anden sammenhæng. Men i alle tilfælde bliver du kun en god leder ved at lære at være det i praksis: Ved at påtage dig et stort ansvar, sætte kursen og få andre til at følge trop. Det gælder også, hvis du skal rykke de elever, der har det sværest i skolen.

 

Dine opgaver vil variere, men de spiller alle ind i det samlede regnestykke. Nogle gange er det at lære dine elever at dividere. Nogle gange er det at motivere dem til at komme i skole. Og nogle gange er det at give dem troen på, at de kan opnå deres drømme. Samtidig er skolen en stor organisation med mange interessenter, som du skal forstå og samarbejde med. Der er mange koder, der skal knækkes. Det giver dig viden og værktøjer, som er værdifulde i enhver sammenhæng, hvor du skal engagere dine omgivelser, opnå ambitiøse mål og bringe forskellige evner i spil.

 

Det er ledelsesudvikling i praksis.

 

I programmets 2. år vil du få tilknyttet en karrierecoach. Herudover indgår der i hele programmet workshops i samarbejde med vores partnervirksomheder, som giver dig perspektiv på dine udfordringer og redskaber til at arbejde med dine kompetencer og din udvikling som lærer og som leder.
 

Se flere FAQ’s

The following two tabs change content below.

Teach First Danmark

Nyeste indlæg af Teach First Danmark (se alle)

Kommentarer

Dette indlæg var udgivet den . Bookmark permalink.

Læs også