Digital markedsføringsansvarlig til Teach First Danmark

Ansøgningsfrist 11. oktober, 2021

Hos Teach First Danmark vil du arbejde for en god sag og få et spændende job med gode udviklingsmuligheder. Du vil være med til at engagere nogle af landets dygtigste kandidater til et program, hvor de underviser og løfter udsatte børn i folkeskolen.

Vi søger dig, der kan skabe fængende visuelt indhold og storytelling på sociale medier. Som kan ramme vores målgruppe via relevante digitale kanaler. Og som har styr på e-mail marketing og betalt annoncering.

Om stillingen

Som ansvarlig for digital markedsføring får du en vigtig rolle i at styrke kendskabet til Teach First Danmark og vores toårige graduate-program for nogle af landets dygtigste og mest motiverede bachelorer og kandidater på tværs af uddannelsesretninger: Et program der går ud på at give alle børn i Danmark lige muligheder for at få en uddannelse uanset deres sociale baggrund.

Det vil blive din opgave at udvikle vores digitale markedsføring, så flest mulige i vores målgruppe søger programmet. Med historier og indhold, der værner om Teach First Danmarks brand, bliver det dit ansvar at formidle vores kernefortælling, så vi rammer og tiltrækker endnu flere dygtige kandidater, der vil være med til at undervise og løfte udsatte børn i Danmark. 

Dine opgaver

Du er vores ideelle kandidat, hvis du har styr på alle nedenstående opgaver. Men hvis du ikke har det endnu, ser vi stadig gerne en ansøgning fra dig. 

Ramme og tiltrække vores målgruppe gennem content til vores digitale platforme, herunder sociale medier og digital annoncering (ca. 80% af tiden)

  • Videreudvikle Teach First Danmarks digitale markedsføring, herunder vores digitale rekrutteringskampagne for vores graduate-program.
  • Producere kreativt, visuelt og grafisk indhold til vores rekrutteringskampagne, herunder til sociale medier og betalingsannoncer via Facebook, Adwords, jobportaler og events.
  • Finde, skrive og formidle de gode historier online, som øger kendskabet til vores program og tiltrækker kvalificerede ansøgere. Herunder historier, som belyser problemet om social ulighed og som viser, hvordan Teach First Danmark er en del af løsningen.
  • Sørge for at nyheder, presseomtale, events, information om programmet og aktiviteter hos Teach First Danmark bliver opdateret på vores hjemmeside og sociale medier, herunder Linkedin, Facebook, Instagram og Twitter.
  • Producere og udføre e-mail markedsføring, herunder stå for for indhold til nyhedsbreve og direct-mails til potentielle ansøgere (vi bruger p.t. Mailchimp) 
  • Sikre at Teach First Danmarks brand, budskaber og visuelle udtryk er alignet og står skarpt og ensartet på tværs af relevante digitale kanaler og platforme.
  • Sikre en god digital brugerrejse for alle ansøgere fra første kontakt til ansøgning.

Kvalitetssikring, analyse og dialog med eksterne bureauer (ca. 20% af tiden)

  • Opsætte og monitorere relevante KPI’er i eksempelvis Google Analytics til optimering af vores digitale markedsføring.
  • Stå for aftaler og dialog med eksterne leverandører i forbindelse med webudvikling, større grafiske opgaver og betalt annoncering via jobportaler, Facebook og Google.
  • Løbende monitorere og sikre effektiviteten af betalingsannoncer, herunder at eksterne digitale bureau laver de nødvendige justeringer og når aftalte mål.

Hvem vi søger

Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring fra en lignende stilling. Eller måske er du nyuddannet og har erfaring fra relevante studiejobs. Det vigtigste er, at du har erfaring med markedsføring på sociale medier og selv kan lave indhold, grafik og annoncer, som skaber interesse online. Du har blik for, hvordan du rammer din målgruppe via eksempelvis Facebook og Google. Og du forstår, hvordan en god digital brugerrejse ser ud, og hvordan du kan optimere den. 

Du vil således arbejde både strategisk og udførende med mange forskellige markedsføringsopgaver. Det kræver, at du både har en vis teknisk flair og samtidig er en kreativ sjæl, der kan få masser af ideer til fængende indhold, som rammer og appellerer til målgruppen. 

  • Du har blik for godt design, og hvad der fungerer visuelt på sociale medier, i annoncer online og på en hjemmeside.
  • Du er god til at skrive korte og fængende tekster, som sammen med billeder og grafik fanger blikket og opmærksomheden på de sociale medier. 
  • Du har styr på Photoshop og InDesign, Canva eller lignende programmer til indholdsproduktion, billedbehandling og grafisk opsætning.
  • Du har kendskab til relevante markedsføringsværktøjer som HubSpot, Hootsuite, Buffer, Google Analytics og Mailchimp – eller lignende værktøjer.
  • Du har kendskab til annoncering via Facebook og Google Adwords, så du kan vurdere, om annonceringen er effektiv og føre dialogen med vores eksterne digitale bureau, som står for at opsætte og målrette vores annoncer.
  • Du har kendskab til Google Analytics og kan bruge det til at opstille relevante KPI’er og optimere din digitale markedsføring.
  • Du kan lave simple redigeringer i WordPress eller har let ved at lære det. 
  • Det er en fordel, hvis du kan optage og redigere videoer.
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med at lave webdesign og kan orientere dig i HTML og CSS i WordPress.

Om Teach First Danmark 

Du bliver en del af Teach First Danmarks rekrutteringsteam, som består af en rekrutteringsansvarlig, en kommunikationsassistent og tre studentermedarbejdere. 

Vi er en NGO med store ambitioner, et fantastisk sammenhold og dygtige kolleger, som brænder for sagen, og som arbejder med kommunikation, didaktik og partnerskaber med kommuner, skoler, fonde og virksomheder. Herudover består Teach First Danmark af et inspirerende og voksende netværk af nuværende og tidligere graduates (kandidater i programmet), som du også vil komme i kontakt med.

Vi har en uhøjtidelig og hjertelig kultur og omgangstone, som bygger på en stor tillid til hinanden og en glæde ved arbejdet og formålet. Vi forventer, at det også falder dig naturligt at tage tage ejerskab for dine opgaver, og at du har lyst til også at hjælpe til på tværs af opgaver og teams.

Løn og ansættelsesforhold 

Stillingen er en fuldtidsansættelse på 37,5 timer ekskl. frokost. Weekend- og aftenarbejde forekommer, men kan som oftest planlægges i god tid. Løn aftales efter kvalifikationer og ansættelsesvilkår følger funktionærloven. Vi tilbyder et udviklende arbejde i et spændende arbejdsfelt med fleksible arbejdsvilkår og kompetente kolleger, der virkelig brænder for det, de laver.

Arbejdssted

Primære arbejdssted er på vores kontor på Vesterbrogade 52 i København.

Ansøgningsfrist den 11. oktober og løbende samtaler

Send os en din ansøgning på en enkelt A4-side samt dit CV og eksamensbeviser hurtigst muligt og senest den 11. oktober. Vi afholder løbende samtaler og besætter stillingen, når vi har fundet den rette kandidat.

Beskriv i din ansøgning hvorfor du gerne vil være en del af Teach First Danmark. Beskriv også hvordan du vil øge kendskabet til Teach First Danmark online samt hvilke resultater, du har opnået, som er relevante for stillingen. Du er meget velkommen til at indsende eventuelle eksempler som bilag eller links.

Tiltrædelse og yderligere information

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. december. Hvis du ønsker yderligere information om stillingen, kan du kontakte chef for kommunikation og rekruttering, Thomas Hoelgaard, på 2988 8107 eller thomas.hoelgaard@teachfirst.dk

ANSØG NU

Digital markedsføringsansvarlig til Teach First Danmark

Ansøgningsfrist 11. oktober, 2021

Hos Teach First Danmark vil du arbejde for en god sag og få et spændende job med gode udviklingsmuligheder. Du vil være med til at engagere nogle af landets dygtigste kandidater til et program, hvor de underviser og løfter udsatte børn i folkeskolen.

Vi søger dig, der kan skabe fængende visuelt indhold og storytelling på sociale medier. Som kan ramme vores målgruppe via relevante digitale kanaler. Og som har styr på e-mail marketing og betalt annoncering.

Om stillingen

Som ansvarlig for digital markedsføring får du en vigtig rolle i at styrke kendskabet til Teach First Danmark og vores toårige graduate-program for nogle af landets dygtigste og mest motiverede bachelorer og kandidater på tværs af uddannelsesretninger: Et program der går ud på at give alle børn i Danmark lige muligheder for at få en uddannelse uanset deres sociale baggrund.

Det vil blive din opgave at udvikle vores digitale markedsføring, så flest mulige i vores målgruppe søger programmet. Med historier og indhold, der værner om Teach First Danmarks brand, bliver det dit ansvar at formidle vores kernefortælling, så vi rammer og tiltrækker endnu flere dygtige kandidater, der vil være med til at undervise og løfte udsatte børn i Danmark. 

Dine opgaver

Du er vores ideelle kandidat, hvis du har styr på alle nedenstående opgaver. Men hvis du ikke har det endnu, ser vi stadig gerne en ansøgning fra dig. 

Ramme og tiltrække vores målgruppe gennem content til vores digitale platforme, herunder sociale medier og digital annoncering (ca. 80 pct. af tiden)

  • Videreudvikle Teach First Danmarks digitale markedsføring, herunder vores digitale rekrutteringskampagne for vores graduate-program.
  • Producere kreativt, visuelt og grafisk indhold til vores rekrutteringskampagne, herunder til sociale medier og betalingsannoncer via Facebook, Adwords, jobportaler og events.
  • Finde, skrive og formidle de gode historier online, som øger kendskabet til vores program og tiltrækker kvalificerede ansøgere. Herunder historier, som belyser problemet om social ulighed og som viser, hvordan Teach First Danmark er en del af løsningen.
  • Sørge for at nyheder, presseomtale, events, information om programmet og aktiviteter hos Teach First Danmark bliver opdateret på vores hjemmeside og sociale medier, herunder Linkedin, Facebook, Instagram og Twitter.
  • Producere og udføre e-mail markedsføring, herunder stå for for indhold til nyhedsbreve og direct-mails til potentielle ansøgere (vi bruger p.t. Mailchimp) 
  • Sikre at Teach First Danmarks brand, budskaber og visuelle udtryk er alignet og står skarpt og ensartet på tværs af relevante digitale kanaler og platforme.
  • Sikre en god digital brugerrejse for alle ansøgere fra første kontakt til ansøgning.

Kvalitetssikring, analyse og dialog med eksterne bureauer (ca. 20 pct. af tiden)

  • Opsætte og monitorere relevante KPI’er i eksempelvis Google Analytics til optimering af vores digitale markedsføring.
  • Stå for aftaler og dialog med eksterne leverandører i forbindelse med webudvikling, større grafiske opgaver og betalt annoncering via jobportaler, Facebook og Google.
  • Løbende monitorere og sikre effektiviteten af betalingsannoncer, herunder at eksterne digitale bureau laver de nødvendige justeringer og når aftalte mål.

Hvem vi søger

Vi forestiller os, at du har nogle års erfaring fra en lignende stilling. Eller måske er du nyuddannet og har erfaring fra relevante studiejobs. Det vigtigste er, at du har erfaring med markedsføring på sociale medier og selv kan lave indhold, grafik og annoncer, som skaber interesse online. Du har blik for, hvordan du rammer din målgruppe via eksempelvis Facebook og Google. Og du forstår, hvordan en god digital brugerrejse ser ud, og hvordan du kan optimere den. 

Du vil således arbejde både strategisk og udførende med mange forskellige markedsføringsopgaver. Det kræver, at du både har en vis teknisk flair og samtidig er en kreativ sjæl, der kan få masser af ideer til fængende indhold, som rammer og appellerer til målgruppen. Hvorvidt det lykkes, kan du også måle på.

  • Du har blik for godt design, og hvad der fungerer visuelt på sociale medier, i annoncer online og på en hjemmeside.
  • Du er god til at skrive korte og fængende tekster, som sammen med billeder og grafik fanger blikket og opmærksomheden på de sociale medier. 
  • Du har styr på Photoshop og InDesign, Canva eller lignende programmer til indholdsproduktion, billedbehandling og grafisk opsætning.
  • Du har kendskab til relevante markedsføringsværktøjer som HubSpot, Hootsuite, Buffer, Google Analytics og Mailchimp – eller lignende værktøjer.
  • Du har kendskab til annoncering via Facebook og Google Adwords, så du kan vurdere, om annonceringen er effektiv og føre dialogen med vores eksterne digitale bureau, som står for at opsætte og målrette vores annoncer.
  • Du har kendskab til Google Analytics og kan bruge det til at opstille relevante KPI’er og optimere din digitale markedsføring.
  • Du kan lave simple redigeringer i WordPress eller har let ved at lære det. 
  • Det er en fordel, hvis du kan optage og redigere videoer.
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring med at lave webdesign og kan orientere dig i HTML og CSS i WordPress.

Om Teach First Danmark 

Du bliver en del af Teach First Danmarks rekrutteringsteam, som består af en rekrutteringsansvarlig, en kommunikationsassistent og tre studentermedarbejdere. 

Vi er en NGO med store ambitioner, et fantastisk sammenhold og dygtige kolleger, som brænder for sagen, og som arbejder med kommunikation, didaktik og partnerskaber med kommuner, skoler, fonde og virksomheder. Herudover består Teach First Danmark af et inspirerende og voksende netværk af nuværende og tidligere graduates (kandidater i programmet), som du også vil komme i kontakt med.

Vi har en uhøjtidelig og hjertelig kultur og omgangstone, som bygger på en stor tillid til hinanden og en glæde ved arbejdet og formålet. Vi forventer, at det også falder dig naturligt at tage tage ejerskab for dine opgaver, og at du har lyst til også at hjælpe til på tværs af opgaver og teams.

Løn og ansættelsesforhold 

Stillingen er en fuldtidsansættelse på 37,5 timer ekskl. frokost. Weekend- og aftenarbejde forekommer, men kan som oftest planlægges i god tid. Løn aftales efter kvalifikationer og ansættelsesvilkår følger funktionærloven. Vi tilbyder et udviklende arbejde i et spændende arbejdsfelt med fleksible arbejdsvilkår og kompetente kolleger, der virkelig brænder for det, de laver.

Arbejdssted

Primære arbejdssted er på vores kontor på Vesterbrogade 52 i København.

Ansøgningsfrist den 11. oktober 2021 og løbende samtaler

Send os en din ansøgning på en enkelt A4-side samt dit CV og eksamensbeviser hurtigst muligt og senest den 11. oktober. Vi afholder løbende samtaler og besætter stillingen, når vi har fundet den rette kandidat.

Beskriv i din ansøgning hvorfor du gerne vil være en del af Teach First Danmark. Beskriv også hvordan du vil øge kendskabet til Teach First Danmark online samt hvilke resultater, du har opnået, som er relevante for stillingen. Du er meget velkommen til at indsende eventuelle eksempler som bilag eller links.

Tiltrædelse og yderligere information

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. december. Hvis du ønsker yderligere information om stillingen, kan du kontakte chef for kommunikation og rekruttering, Thomas Hoelgaard, på 2988 8107 eller thomas.hoelgaard@teachfirst.dk

Ansøg NU