som kan bidrage
til at skabe lige muligheder
for børn og unge i Danmark.
Fokus på forskellighed, motivation og kompetencer
Optagelsesprøver
– hvorfor?
De skal sikre, at du kan bidrage til at styrke elevernes læring og trivsel. Derfor har vi bl.a. fokus på dine relationskompetencer, formidlingsevner, motivation og faglighed.
Du kan motivere og lære fra dig
Du underviser på en folkeskole i et udsat boligområde. På fuld tid og med fuld løn. Samtidig læser du til lærer og sparrer med en lærerfaglig mentor og andre graduates.
Du vil arbejde for lige muligheder
Du opnår en dyb indsigt i børns forskellige vilkår i Danmark – og et stærkt afsæt for at skabe lige muligheder for dem gennem din fortsatte karriere i og uden for folkeskolen.
Kan du genkende dig selv i følgende?
Her er nogle af de faglige og personlige kompetencer, vi lægger vægt på.
Drive og vedholdenhed
Du motiveres af udfordringer – og er god til at håndtere modstand og travlhed.
Fagligt dygtig og engageret
Du er fagligt dygtig og god til at formidle din viden og dine ideer – og sætte handling bag dem.
Lyst til at udvikle dig
Du er bevidst om, hvad du vil og kan bruge feedback til at nå dine mål hurtigere og bedre.
Stærk på relationer
Du er god til at skabe positive relationer, samarbejde, anerkende og motivere andre.
Vinoth, samfundsfag,
Herstedvester Skole
FORSKELLIGHED
OG FAGLIGHED
Klik på diagrammet for at se fagfordelingen
Siden 2015 har vi optaget 251 graduates blandt godt 2800 ansøgere. Fra bachelorer i uddannelsesvidenskab og psykologi til kandidater i statskundskab, økonomi, sprog, matematik og naturvidenskab.
Nogle kommer direkte fra studiet, andre kommer med erfaring. Fælles for dem er deres motivation og forskellighed. De ønsker at give noget tilbage og bidrager med forskellige erfaringer, ideer og kompetencer.
VÆK ET KÆMPE
POTENTIALE
Som graduate bliver du lærer på en folkeskole i socialt udsat boligområde. Det er skoler med en stor andel af børn, som kæmper med det faglige og ikke trives. Det er her, at du som lærer kan gøre den største forskel. Men det er også her, at du vil møde den største modstand. Derfor er det vigtigt, at du kan holde fokus, blive ved og kan vise, at du tror på dine elever, så de kan lære at tro på sig selv.
2800+
ANSØGERE
251
OPTAGET
19.000+
ELEVER
6
ÅRGANGE
Kasper, Skolen på Herredsåsen
BLIV NOGENS
INSPIRATION
Alle børn har brug for en voksen, de respekterer og tror på – og som tror på dem. Som graduate skal du kunne motivere dine elever og vinde deres tillid og respekt. Du skal være én, der lyser op. En, der kan noget særligt, og som gør indtryk.
“Lederskab handler bl.a. om at tage ansvar for sin egen og andres udvikling, og derfor er vi meget glade for at kunne støtte Teach First Danmark.”
Kim Baroudy, direktør, McKinsey
“Det, der mødte os med ansøgerne fra Teach First Danmark, var en kæmpe overbevisning og supermotiverede mennesker, som virkelig ønsker at undervise og gøre en forskel.”
Kirsten Birkving, skoleleder