Dygtige undervisere og visionære ledere

Johanne | Rikke | Hormoz | Christian
Årgang 2018 og 2020

Dygtige undervisere og visionære ledere

Rikke | Hormoz | Christian
Årgang 2018 og 2020

Kan du genkende
dig selv i følgende?

For at blive en dygtig underviser skal du have mere end fagviden. Du skal også have vedholdenhed og kunne skabe gode relationer. Du skal se elevernes styrker og svagheder og skabe undervisning, der motiverer og engagerer.

Her er nogle af de  kompetencer, vi lægger vægt på:

Har drive og vedholdenhed 

Du motiveres af udfordringer og mål – og er god til at håndtere, travlhed og stressede situationer.

Stærk på relationer

Du er god til at skabe relationer, lytte, skabe tillid, samarbejde anerkende og motivere andre.

God til at
finde løsninger

Du er fagligt stærk, analytisk og kreativ – du er god til at se muligheder og finde løsninger.

Lyst til at udvikle dig

Du er bevidst om dine styrker og udfordringer – og har lyst til at blive bedre gennem feedback.

Kan skabe gode relationer

Du er god til at skabe tillid, samarbejde, anerkende og motivere andre. Du møder alle med høje og positive forventninger.

Er kompetent og engageret

Du er fagligt dygtig og god til at tænke nyt og lære fra dig. Du er god til at tage initiativ og realisere gode ideer.

Har lyst til at blive udfordret

Du er ambitiøs og motiveres af udfordringer. Du kan bruge feedback til at udvikle dig og nå dine mål.

Har drive og vedholdenhed

Du er god til at håndtere modstand og løse konflikter. Du har fokus på målet og holder fast, når det er svært.

Kan du genkende dig selv i følgende?

For at blive en dygtig underviser skal du have mere end fagviden. Du skal også have vedholdenhed og kunne skabe gode relationer. Du skal kunne se dine elevers styrker og svagheder og skabe undervisning, der motiverer og engagerer.

Her er nogle af de kompetencer, vi lægger vægt på:

Kan skabe gode relationer

Du er god til at skabe tillid, samarbejde, anerkende og motivere andre. Du møder alle med høje og positive forventninger.

Har drive og vedholdenhed

Du er god til at håndtere modstand og løse konflikter. Du har fokus på målet og holder fast, når det er svært.

Er kompetent og engageret

Du er fagligt dygtig og god til at tænke nyt og lære fra dig. Du er god til at tage initiativ og realisere gode ideer.

Har lyst til at blive udfordret

Du er ambitiøs og motiveres af udfordringer. Du kan bruge positiv feedback til at udvikle dig og nå dine mål.

Har drive og vedholdenhed 

Du motiveres af udfordringer – og er god til at håndtere travlhed og stressede situationer.

Stærk
på relationer

Du er god til at skabe relationer, lytte, skabe tillid, samarbejde, anerkende og motivere andre.

God til at
finde løsninger

Du er fagligt stærk, analytisk og kreativ – du er god til at se muligheder og finde løsninger.

Lyst til at
udvikle dig

Du er bevidst om dine styrker og udfordringer – og har lyst til at blive bedre gennem feedback.

Du vil være med i frontlinjen

Du vil være med i frontlinjen, når det gælder om at bryde social arv. Det vil gøre indtryk på dig og give dig et stærkt afsæt for at arbejde for børns muligheder i Danmark. Læs mere i vores vision.

Du kan håndtere modstand

Som lærer i et udsat boligområde skal du være god til håndtere modstand. Din Teach First-mentor vil støtte dig, og du vil også finde støtte i andre graduates og i dit sideløbende uddannelsesforløb.

Praktiske optagelsesprøver

Hvis din ansøgning er god, vil du blive inviteret til en optagelsesdag. De skal sikre, at du er godt informeret og motiveret. Læs mere om optagelsesprocessen på ansøgningssiden.

FOKUS PÅ MOTIVATION
OG KOMPETENCER

Optagelsesprøver
– hvorfor?

Hvis din ansøgning er god, vil du blive inviteret til en optagelsesdag med praktiske prøver. Optagelsesprøverne skal sikre, at du er motiveret for programmet og forstår udfordringen. De skal også sikre, at du har de personlige og faglige kompetencer til at løfte udfordringen og blive en god lærer for dine elever. Du kan læse mere om optagelsesprocessen på ansøgningssiden.

Du er god til relationer og kan holde fast, når det er svært

Som graduate skal du være god til at motivere, bygge relationer og lære fra dig. Som lærer i et udsat boligområde er det i høj grad vigtigt, at du også er god til at håndtere modstand og kan blive ved, når det er svært. Din mentor fra Teach First Danmark vil støtte dig i din udvikling, og du vil også finde støtte i andre graduates og i dit sideløbende uddannelsesforløb.

Du vil bidrage til at bryde negativ social arv i Danmark

Du har lyst til at være med helt fremme i frontlinjen, når det gælder om at bryde negativ social arv. Dér, hvor du aktivt er med til at nære grobunden for det samfund, du ønsker. Det vil udfordre og udvikle dig, og det vil give dig et stærkt afsæt for at skabe lige muligheder for børn og unge i Danmark gennem en karriere i og uden for folkeskolen.

FOKUS PÅ MOTIVATION OG KOMPETENCER

Praktiske optagelsesprøver
– hvorfor?

Hvis din ansøgning er god, vil du blive inviteret til en optagelsesdag med praktiske prøver. Optagelsesprøverne skal sikre, at du er motiveret for programmet og forstår udfordringen. De skal også sikre, at du har de personlige og faglige kompetencer til at løfte udfordringen og blive en god lærer for dine elever. Du kan læse mere om optagelsesprocessen på ansøgningssiden.

Du er god til relationer og kan holde fast, når det er svært

Som graduate skal du være god til at motivere, bygge relationer og lære fra dig. Som lærer i et udsat boligområde er det i høj grad vigtigt, at du også er god til at håndtere modstand og kan blive ved, når det er svært. Din mentor fra Teach First Danmark vil støtte dig i din udvikling, og du vil også finde støtte i andre graduates og i dit sideløbende uddannelsesforløb.

Du vil bidrage til at bryde negativ social arv i Danmark

Du har lyst til at være med helt fremme i frontlinjen, når det gælder om at bryde negativ social arv. Dér, hvor du aktivt er med til at nære grobunden for det samfund, du ønsker. Det vil udfordre og udvikle dig, og det vil give dig et stærkt afsæt for at skabe lige muligheder for børn og unge i Danmark gennem en karriere i og uden for folkeskolen.

Du vil være med i frontlinjen

Du vil være med i frontlinjen, når det gælder om at bryde social arv. Det vil gøre indtryk på dig og give dig et stærkt afsæt for at arbejde for børns muligheder i Danmark.

Læs mere i vores vision.

Du er god til relationer og kan holde fast 

Som lærer i et udsat boligområde skal du være god til håndtere modstand. Din Teach First-mentor vil støtte dig, og du vil også finde støtte i andre graduates og i dit sideløbende uddannelsesforløb.

Praktiske optagelsesprøver

Hvis din ansøgning er god, vil du blive inviteret til en optagelsesdag. De skal sikre, at du er godt informeret og motiveret. Læs mere om optagelsesprocessen på ansøgningssiden.

Cecilie, fysik-kemi, Valby Skole

Vinoth | cand.jur. | Årgang 2017
Herstedvester Skole

DIVERSITET OG FAGLIGHED

      Klik på diagrammet for at se fagfordelingen

Siden 2015 har vi optaget 281 graduates blandt mere end 3000 ansøgere. Fra bachelorer i uddannelsesvidenskab og psykologi til kandidater i statskundskab, økonomi, sprog, matematik og naturvidenskab.

Fælles for alle graduates er deres motivation. De ønsker at give noget tilbage og få en karriere, hvor de kan skabe positive forandringer.

DIVERSITET
OG FAGLIGHED

Siden 2015 har vi optaget 281 graduates blandt over 3000 ansøgere. Fra bachelorer i uddannelsesvidenskab og psykologi til kandidater i statskundskab, økonomi, sprog, matematik og naturvidenskab. Nogle kommer direkte fra studiet, andre kommer med erfaring.

Fælles for alle graduates er deres motivation. De ønsker at give noget tilbage og få en karriere, hvor de kan skabe positive forandringer. 

GRADUATES
FRA ALLE
UDDANNELSER

Vinoth | cand.jur. | Årgang 2017
Herstedvester Skole

GRADUATES
         FRA ALLE
STUDIERETNINGER

Er du fagligt dygtig og god til relationer?

Siden 2015 har vi optaget 252 graduates blandt godt 2800 ansøgere på tværs af studieretninger. Fra bachelorer i uddannelsesvidenskab og psykologi til kandidater i statskundskab, økonomi, sprog, matematik og naturvidenskab.

De er en del af et mangfoldigt fællesskab af graduates, som kan være med til at gøre en positiv forskel i og uden for folkeskolen.

“Lederskab handler bl.a. om at tage ansvar for sin egen og andres udvikling, og derfor er vi meget glade for at kunne støtte Teach First Danmark.”

Kim Baroudy, direktør, McKinsey

“Det, der mødte os med ansøgerne fra Teach First Danmark, var en kæmpe overbevisning og supermotiverede mennesker, som virkelig ønsker at undervise og gøre en forskel.”

Kirsten Birkving, skoleleder, Kokkedal Skole

3000+

ANSØGERE

281

OPTAGET

24.000+

ELEVER

7

ÅRGANGE

DU ER EN
DER LYSER OP

Alle børn har brug for en voksen, de respekterer og tror på – og som tror på dem. Som graduate skal du kunne motivere dine elever. Du skal vinde deres tillid og respekt. Du skal være én, der lyser op. En, der kan noget særligt og som gør indtryk. 

Graduates fra alle studieretninger  

Vi søger graduates fra alle studieretninger, som deler vores vision og har kompetencerne til at realisere den. De bidrager til et mangfoldigt fællesskab, der kan se nye muligheder i folkeskolen og som også har potentialet til at udvikle løsninger uden for folkeskolen.

Siden 2015 har vi optaget graduates fra et bredt felt af studieretninger – lige fra bachelorer i uddannelsesvidenskab, psykologi og journalistik til kandidater og ph.d.er i statskundskab, økonomi, sprog, ingeniør- og naturvidenskab.

Kasper | cand.mag i musik med sidefag i kemi | Årgang 2017
Skolen på Herredsåsen

Kasper | cand.mag i musik med side fag i kemi | Årgang 2017
Skolen på Herredsåsen

DU ER EN
DER LYSER OP

Alle børn har brug for en voksen, de respekterer og tror på – og som tror på dem.
Som graduate skal du kunne motivere dine elever. Kunne vinde deres tillid og respekt.
Være én, der lyser op. En, der kan noget særligt og som gør indtryk. 

Kandidater som kan motivere, lede og lære fra sig

For mange børn i Danmark udvikler ikke deres fulde potentiale. Social arv spiller en stor rolle. Vi optager graduates med potentiale til at ændre på dette – i og uden for skolen.

Et netværk af dygtige undervisere og ledere

Som graduate vil du udvikle kompetencer og få en dyb forståelse for hverdagen på en udsat folkeskole.  Det vil inspirere dig til at skabe løsninger på tværs af skoleområdet.

Sophia og Mikkel er begge ingeniører. De er ikke i tvivl om, at de gør en forskel for deres elever.

Henriette er uddannet cand.polit. Hør hvorfor hun mener, at man får en stejl læringskurve som graduate.

Vil du være med?

VIL DU
VÆRE MED?