Få en lærer til samtale

Vi hjælper non-profit.
Ring 3155 9881 eller skriv til: nanna.engedal@teachfirst.dk

Få en kvalificeret lærer til samtale

Vi hjælper non-profit.
Få en lærer til samtale: Ring 3155 9881

Vores lærerfaglige mentorer støtter den nye lærer på skolen

CHRISTEL TAJO-HJENNER
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

MIA JUST BERTELSEN
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

MARTIN LIND
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

SALLI RAIANI LARSEN
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

3300+

ansøgere

300+

optaget

90 %

bliver på skolen
i mere end 3 år

KONTAKT OS

Nanna Engedal
Rekruttering og skolesamarbejde

nanna.engedal@teachfirst.dk
+45 3155 9881

97 pct. af skoleledere er tilfredse med de Teach First-lærere, de har ansat

Kilde: Ekstern evaluering af Teach First Danmark  Læs mere

97 %
af skoleledere er tilfredse med de lærere, de har ansat

Kilde: ekstern evaluering 2018-2020 [wp-svg-icons icon=”new-tab” wrap=”b”]  

Vores lærerfaglige mentorer støtter din nye lærer på skolen

Vores lærerfaglige mentorer støtter den nye lærer på skolen

CHRISTEL TAJO-HJENNER
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

MIA JUST BERTELSEN
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

MARTIN LIND
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

SALLI RAIANI LARSEN
LÆRERFAGLIG MENTOR (CLASS CERTIFICERET)

Læs mere om mentorordningen

97 %
af skoleledere er tilfredse med de lærere, de har ansat

Kilde: ekstern evaluering [wp-svg-icons icon=”new-tab” wrap=”b”]  

97 pct. af skoleledere
er tilfredse med de lærere, de har ansat

Kilde: ekstern evaluering [wp-svg-icons icon=”new-tab” wrap=”b”]  

Kirsten Birkving
Fhv. skoleleder, Kokkedal Skole

“De kommer med en åbenhed og et engagement, som betyder, at de er klar til at gøre en forskel fra dag ét.”  Læs mere

Marco Damgaard
Skoleleder, Tingbjerg Skole

“De har en meget positiv tilgang og energi, og de er med til at styrke kulturen på skolen og arbejdsglæden”.

Thomas Wied
Fhv. skoleleder, Nivå Skole

“De tilfører stor energi og faglighed til skolen, og de ser relationer som vigtige for at kunne løfte eleverne fagligt, socialt og personligt.” Læs mere

Tina Mandrup
Fhv. skoleleder, Skolen på Herredsåsen

“Kombinationen af læreruddannelse og fuldtidsjob gør, at de er i et dobbelt læringsforløb og udvikler sig lynhurtigt.”

Få en lærer til samtale

Kontakt Nanna Engedal
Rekruttering og skolesamarbejde
nanna.engedal@teachfirst.dk
+45 3155 9881

Sådan foregår det

Ansæt en lærer i efterspurgte fag blandt udvalgte bachelorer og kandidater

Grundig optagelsesproces

Vi udvælger de bedst egnede kandidater gennem praktiske optagelsesprøver med fokus på bl.a. relationskompetencer og evner til at lære fra sig i børnehøjde.

Jobsamtale på skolen

Skolerne kan kalde kandidater til jobsamtaler via åbne stillingsopslag på lige fod med andre ansøgere og ansætte læreren på OK-forhold.

Ansættes i fuldt skema

Læreren ansættes i fuldt skema og videreuddanner sig til meritlærer uden for skoletiden. Læreren kan fortsætte i sin stilling efter afsluttet uddannelse.

Ansæt en lærer i efterspurgte fag

1. Grundig udvælgelse

Vi udvælger de bedst egnede kandidater gennem praktiske optagelsesprøver med fokus på bl.a. relationskompetencer og evner til at lære fra sig i børnehøjde.

2. Jobsamtale på skolen

Skolerne kan kalde kandidater til jobsamtale via åbne stillingsopslag på lige fod med andre ansøgere og ansætte læreren på OK-forhold.

3. Ansættelse i fuldt skema

Læreren ansættes i fuldt skema og videreuddanner sig til meritlærer uden for skoletiden. Læreren kan fortsætte i sin stilling efter afsluttet læreruddannelse.

Underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til lærer

Læreren underviser i fuldt skema og læser en meritlæreruddannelse

Sommerakademi inden skolestart

Inden skolestart i august rustes læreren gennem seks ugers lærerfaglig teori og træning. Det inkluderer to uger praktisk undervisningserfaring på en sommerkoloni for anbragte børn. Sommerakademiet er normeret til 10 ECTS.

Løbende støtte fra en lærerfaglig mentor

Som en del af programmet observeres og støttes den nye lærer af en lærerfaglig mentor. Mentoren er læreruddannet og ansat hos Teach First. Mentoren besøger læreren på skolen ca. 12 gange i løbet af lærerens første to ansættelsesår. Se vores mentorer

Sideløbende og praksisnær meritlærerudddannelse

Sideløbende med sin ansættelse på skolen læser læreren en meritlæreruddannelse. Uddannelsen er på 150 ECTS og kan gennemføres på tre år på enten Absalon eller KP. Kandidaten får typisk overført 20-30 ECTS fra sin videregående uddannelse.

En fuld meritlæreuddannelse på 150 ECTS

I løbet af ansættelsens første to år kan læreren gennemføre 9 af i alt 12 moduler på meritlæreruddannelsen. De sidste tre moduler kan gennemføres i det 3. ansættelsesår. Meritlæreruddannelsen er fuldt finansieret som en del af ansættelsen i tillæg til mentorordningen på skolen.

Supplerende faglige aktiviteter

Ud over meritlæreruddannelsen deltager alle lærere i en række faglige aktiviteter hos Teach First Danmark. Her sparrer de med vores lærerfaglige mentorer og andre Teach First-lærere, hvilket hjælper dem til at koble teori på læreruddannelse til deres undervisningspraksis på skolen.

9 ud af 10 lærere bliver på skolen

Fra og med 2021 har vi forlænget meritlæreruddannelsen fra to til tre år. Det har vi gjort, fordi 9 ud af 10 lærere bliver på deres skoler i mere end tre år, og fordi det ekstra uddannelsesår giver læreren mere tid til skolearbejdet ved siden af sin meritlæreruddannelse.

De har en faglighed, man ikke kan undgå at lægge mærke til, når man underviser dem, og de tilegner sig hurtigt de didaktiske værktøjer. Så jeg er sikker på, at de også kommer til at styrke fagligheden i naturfag i folkeskolen.

– Thomas Dyreborg Andersen, lektor på KP og modtager af Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsundervisere i 2018.

 

 

 

De har en faglighed, man ikke kan undgå at lægge mærke til, når man underviser dem, og de tilegner sig hurtigt de didaktiske værktøjer. Så jeg er sikker på, at de også kommer til at styrke fagligheden i naturfag i folkeskolen.

– Thomas Dyreborg Andersen, lektor på KP og modtager af Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsundervisere i 2018.

 

 

 

Læreren underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til meritlærer

Underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til lærer

Seks ugers sommerakademi inden skolestart

Inden skolestart i august rustes læreren gennem seks ugers lærerfaglig teori og træning. Det inkluderer to uger praktisk undervisningserfaring på en sommerkoloni for anbragte børn. Sommerakademiet er normeret til 10 ECTS.

Løbende støtte fra en lærerfaglig mentor

Som en del af programmet observeres og støttes den nye lærer af en lærerfaglig mentor. Mentoren er læreruddannet og ansat hos Teach First. Mentoren besøger læreren på skolen ca. 12 gange i løbet af lærerens første to ansættelsesår.

Sideløbende og praksisnær meritlæreruddannelse

Sideløbende med sin ansættelse på skolen læser læreren en meritlæreruddannelse. Uddannelsen er på 150 ECTS og kan gennemføres på tre år på enten Absalon eller KP. Kandidaten får typisk overført 20-30 ECTS fra sin videregående uddannelse.

En fuld meritlæreuddannelse på 150 ECTS

I løbet af ansættelsens første to år kan læreren gennemføre 9 af i alt 12 moduler på meritlæreruddannelsen. De sidste tre moduler kan gennemføres i det 3. ansættelsesår. Meritlæreruddannelsen er fuldt finansieret som en del af ansættelsen i tillæg til mentorordningen på skolen.

Understøttende faglige aktiviteter

Ud over meritlæreruddannelsen deltager alle lærere i en række faglige aktiviteter hos Teach First Danmark. Her sparrer de med vores lærerfaglige mentorer og andre Teach First-lærere, hvilket hjælper dem til at koble teori på læreruddannelse til deres undervisningspraksis på skolen.

9 ud af 10 lærere bliver på skolen

Fra og med 2021 har vi forlænget meritlæreruddannelsen fra to til tre år. Det har vi gjort, fordi 9 ud af 10 lærere bliver på deres skoler i mere end tre år, og fordi det ekstra uddannelsesår giver læreren mere tid til skolearbejdet ved siden af sin meritlæreruddannelse.

De har en faglighed, man ikke kan undgå at lægge mærke til, når man underviser dem, og de tilegner sig hurtigt de didaktiske værktøjer. Så jeg er sikker på, at de også kommer til at styrke fagligheden i naturfag i folkeskolen.

– Thomas Dyreborg Andersen, lektor på KP og modtager af Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsundervisere i 2018

Fokus på skolernes fagbehov

Jobsamtaler på skoler
april 2022 – juli 2022

  • Dialog om skolens fagbehov
  • Kandidater deltager i optagelsesprøver
  • Skolen inviterer optagne kandidater til samtale

Læreruddannelse
juni 2022 – juni 2025

  • Ansættes på overenskomstvilkår
  • 6 ugers intensiv lærertræning og praktisk undervisningserfaring inden skolestart
  • Efteruddannelse til meritlærer uden for arbejdstiden

Er ansat på skolen
august 2022 –

  • 9 ud af 10  lærere fortsætter på skolerne i mere end tre år
  • 8 ud af 10 TFD-lærere arbejder stadig i folkeskolen 5 år efter programstart

Video: Kasper er uddannet i kemi og musikvidenskab i 2015. Han blev Teach First-lærer i 2016 og færdiggjorde meritlæreruddannelsen i 2018 sideløbende med sin ansættelse på Skolen på Herredsåsen, hvor han fortsat underviser.

Video: Sophia er cand.polyt. fra DTU i 2016 og blev samme år Teach First-lærer. Færdiggjorde meritlæreruddannelsen i 2018. I 2021 modtog Sophia Novo Nordisk Fondens Naturfagslærerpris.

Jobsamtaler på skoler
april 2022 – juli 2022

  • Dialog om skolens fagbehov
  • Kandidater deltager i optagelsesprøver
  • Skolen inviterer optagne kandidater til samtale

Læreruddannelse
juni 2022 – juni 2025

  • Ansættes på overenskomstvilkår
  • 6 ugers intensiv lærertræning og praktisk undervisningserfaring inden skolestart
  • Efteruddannelse til meritlærer uden for arbejdstiden

Er ansat på skolen
august 2022 –

  • 9 ud af 10  lærere fortsætter på skolerne i mere end tre år
  • 8 ud af 10 TFD-lærere arbejder stadig i folkeskolen 5 år efter programstart

Video: Kasper er uddannet i kemi og musikvidenskab i 2015. Han blev Teach First-lærer i 2016 og færdiggjorde sin meritlæreruddanelse i 2018 sideløbende med sin ansættelse på Skolen på Herredsåsen, hvor han fortsat underviser.

Video: Sophia er cand.polyt. fra DTU i 2016 og blev samme år Teach First-lærer på Kokkedal Skole. Hun færdiggjorde sin meritlæreruddannelse i 2018 og underviste fem år på Kokkedal Skole. I 2021 modtog Sophia Novo Nordisk Fondens Naturfagslærerpris.

Supplerer skolens samlede faglighed

Lærere fra Teach First Danmark ansættes på samme vilkår som deres kollegaer.

Professionsuddannede lærere

  • Dybt teoretisk-pædagogisk fundament.
  • Bred teoretisk almendannelse i den danske skolekultur.

Lærere fra Teach First

  • Erhvervsfaglige rollemodeller med forskellige fortællinger, netværk og erfaringer.
  • Faglig dybde og bredde fra deres universitetsuddannelser.
  • Tæt kobling mellem læreruddannelse og undervisningspraksis.

Vi er en non-profit (almennyttig) forening

Vi hjælper folkeskoler med at engagere flere kvalificerede lærere til de fag og områder, hvor behovet er størst.

Fokus på skolernes fagbehov

Vi hjælper med at dække de fag, som kan være svære at dække, fx naturfagene. 

Organiseret under DLF

Lærere fra Teach First ansættes på samme vilkår som deres kollegaer. De er organiseret under DLF.