Få en lærer
til samtale

Vi hjælper som non-profit forening.
Ring 3155 9881. Eller skriv til: nanna.engedal@teachfirst.dk

Brug for en topmotiveret underviser?

Mangler din skole en dygtig lærer?

Vi kan hjælpe som non-profit organisation.
Få en lærer til samtale: Ring 3155 9881

Jeg er interesseret i en lærer, der kan undervise i

Vi vender tilbage hurtigst muligt. Du kan også ringe til os på 31 55 98 81

KONTAKT OS

Nanna Engedal
Teach First Danmark

nanna.engedal@teachfirst.dk
+45 3155 9881

97 pct. af skoleledere er tilfredse med de Teach First-lærere, de har ansat

Kilde: Ekstern evaluering af Teach First Danmark  Læs mere

97 %
af skoleledere er tilfredse med de lærere, de har ansat

Kilde: ekstern evaluering 2018-2020  

Jeg er interesseret i en lærer, der kan undervise i

Vi vender tilbage hurtigst muligt. Du kan også ringe til os på 31 55 98 81

97 %
af skoleledere er tilfredse med de lærere, de har ansat

Kilde: ekstern evaluering  

97 pct. af skoleledere
er tilfredse med de lærere, de har ansat

Kilde: ekstern evaluering  

3300+

ANSØGERE

300+

OPTAGET

7

ÅRGANGE

90 %

bliver på skolen i mere end 3 år

Kirsten Birkving – Kokkedal Skole

“De kommer med en åbenhed og et engagement, som betyder, at de er klar til at gøre en forskel fra dag ét.”  Læs mere

Marco Damgaard – Tingbjerg Skole

“De har en meget positiv tilgang og energi, og de er med til at styrke kulturen på skolen og arbejdsglæden”.

Thomas Wied – Nivå Skole

“De tilfører stor energi og faglighed til skolen, og de ser relationer som vigtige for at kunne løfte eleverne fagligt, socialt og personligt.” Læs mere

Tina Mandrup – Skolen på Herredsåsen

“Kombinationen af læreruddannelse og fuldtidsjob gør, at de er i et dobbelt læringsforløb og udvikler sig lynhurtigt.”

Ansæt en lærer i efterspurgte fag

– blandt udvalgte bachelorer og kandidater

Grundig udvælgelse

Vi udvælger de bedst egnede kandidater gennem praktiske optagelsesprøver med fokus på bl.a. relationskompetencer og evner til at lære fra sig i børnehøjde.

Jobsamtale på skolen

Skolerne kan kalde kandidater til jobsamtaler via åbne stillingsopslag på lige fod med andre ansøgere og ansætte læreren på OK-forhold.

Ansættelse i fuldt skema

Læreren ansættes i fuldt skema og videreuddanner sig til meritlærer uden for skoletiden. Læreren kan fortsætte i sin stilling efter afsluttet uddannelse.

3300+

ansøgere

300+

optaget

7

årgange

90 %

bliver på skolen i mere end 3 år

Ansæt en lærer i efterspurgte fag

1. Grundig udvælgelse

Vi udvælger de bedst egnede kandidater gennem praktiske optagelsesprøver med fokus på bl.a. relationskompetencer og evner til at lære fra sig i børnehøjde.

2. Jobsamtale på skolen

Skolerne kan kalde kandidater til jobsamtale via åbne stillingsopslag på lige fod med andre ansøgere og ansætte læreren på OK-forhold.

3. Ansættelse i fuldt skema

Læreren ansættes i fuldt skema og videreuddanner sig til meritlærer uden for skoletiden. Læreren kan fortsætte i sin stilling efter afsluttet læreruddannelse.

Teach First Danmark er en almennyttig forening

Vi hjælper folkeskoler med at engagere flere kvalificerede lærere til efterspurgte fag. Vi tjener ikke penge på vores arbejde.

Underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til lærer

Underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til lærer

Sommerakademi inden skolestart

Inden skolestart rustes læreren gennem lærerfaglig teori og praksis på et seks ugers akademi. I to af ugerne underviser læreren på Lær for Livets Learning Camp for anbragte børn.

Løbende støtte fra en lærerfaglig mentor

Som en del af programmet observeres og støttes den nye lærer i undervisningen af en lærerfaglig mentor. Mentoren er læreruddannet og ansat hos Teach First Danmark til formålet.

Mentoren besøger læreren på skolen ca. 12 gange i løbet af lærerens første to år på skolen og mødes med skoleledelsen en gang årligt. Se vores mentorer

Sideløbende og praksisnær meritlærerudddannelse

Sideløbende med sin ansættelse på skolen læser læreren en meritlæreruddannelse på tre år. Uddannelsen ligger uden for skoletiden og kan læses på enten Absalon eller KP.

På Absalon foregår undervisningen primært i studiegrupper uden for arbejdstiden og læreren skal have skemafri til fysisk undervisning ca. tre gange pr. semester. På KP er der to fysiske undervisningsaftener om ugen og læreren skal have fri til meritlæreruddannelsens eksamener.

En fuld meritlæreuddannelse på 150 ECTS

I løbet af ansættelsens første to år kan læreren gennemføre 9 af i alt 12 moduler på meritlæreruddannelsen eller op til 90 ECTS. De sidste tre moduler kan gennemføres i det 3. ansættelsesår. Kandidaten forventes at få overført 10-30 ECTS ved programstart på baggrund af sin videregående uddannelse. 

Supplerende faglige aktiviteter

Ud over meritlæreruddannelsen deltager alle lærere i en række faglige aktiviteter hos Teach First Danmark. Her sparrer de med vores lærerfaglige mentorer og andre Teach First-lærere, som hjælper dem til at koble teori på læreruddannelse til deres undervisningspraksis på skolen.

9 ud af 10 lærere bliver på skolen

Fra og med 2021 har vi forlænget meritlæreruddannelsen fra to til tre år. Det har vi gjort, fordi 9 ud af 10 lærere bliver på deres skoler i mere end tre år, og fordi det ekstra uddannelsesår giver læreren mere tid til skolearbejdet ved siden af sin meritlæreruddannelse.

De har en faglighed, man ikke kan undgå at lægge mærke til, når man underviser dem, og de tilegner sig hurtigt de didaktiske værktøjer. Så jeg er sikker på, at de også kommer til at styrke fagligheden i naturfag i folkeskolen.

– Thomas Dyreborg Andersen, lektor på KP og modtager af Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsundervisere i 2018.

 

 

 

De har en faglighed, man ikke kan undgå at lægge mærke til, når man underviser dem, og de tilegner sig hurtigt de didaktiske værktøjer. Så jeg er sikker på, at de også kommer til at styrke fagligheden i naturfag i folkeskolen.

– Thomas Dyreborg Andersen, lektor på KP og modtager af Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsundervisere i 2018.

 

 

 

Læreren underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til meritlærer

Underviser i fuldt skema og videreuddanner sig til lærer

Sommerakademi inden skolestart

Inden skolestart rustes læreren gennem lærerfaglig teori og praksis på et seks ugers akademi. I to af ugerne underviser læreren på Lær for Livets Learning Camp for anbragte børn.

Løbende støtte fra en lærerfaglig mentor

Som en del af programmet observeres og støttes den nye lærer i undervisningen af en lærerfaglig mentor. Mentoren er læreruddannet og ansat hos Teach First Danmark til formålet.

Mentoren besøger læreren på skolen ca. 12 gange i løbet af lærerens første to år på skolen og mødes med skoleledelsen en gang årligt. Se vores mentorer

Sideløbende og praksisnær meritlæreruddannelse

Sideløbende med sin ansættelse på skolen læser læreren en meritlæreruddannelse på tre år. Uddannelsen ligger uden for skoletiden og kan læses på enten Absalon eller KP.

På Absalon foregår undervisningen primært i studiegrupper uden for arbejdstiden og læreren skal have skemafri til fysisk undervisning ca. tre gange pr. semester. På KP er der to fysiske undervisningsaftener om ugen og læreren skal have fri til meritlæreruddannelsens eksamener.

En fuld meritlæreuddannelse på 150 ECTS

I løbet af ansættelsens første to år kan læreren gennemføre 9 af i alt 12 moduler på meritlæreruddannelsen. De sidste tre moduler kan gennemføres i et 3. ansættelsesår. Meritlæreruddannelsen vil være finansieret som en del af ansættelsen tilsammen med mentorering på skolen.

Understøttende faglige aktiviteter

Ud over meritlæreruddannelsen deltager alle lærere i en række faglige aktiviteter hos Teach First Danmark. Her sparrer de med vores lærerfaglige mentorer og andre Teach First-lærere, som hjælper dem til at koble teori på læreruddannelse til deres undervisningspraksis på skolen.

9 ud af 10 lærere bliver på skolen

Fra og med 2021 har vi forlænget meritlæreruddannelsen fra to til tre år. Det har vi gjort, fordi 9 ud af 10 lærere bliver på deres skoler i mere end tre år, og fordi det ekstra uddannelsesår giver læreren mere tid til skolearbejdet ved siden af sin meritlæreruddannelse.

De har en faglighed, man ikke kan undgå at lægge mærke til, når man underviser dem, og de tilegner sig hurtigt de didaktiske værktøjer. Så jeg er sikker på, at de også kommer til at styrke fagligheden i naturfag i folkeskolen.

– Thomas Dyreborg Andersen, lektor på KP og modtager af Novo Nordisk Fondens Pris til Naturfagsundervisere i 2018

Supplerer skolens samlede faglighed

Lærere fra Teach First Danmark ansættes på samme vilkår som deres kollegaer.

Professionsuddannede lærere

  • Dybt teoretisk-pædagogisk fundament.
  • Bred teoretisk almendannelse i den danske skolekultur.
  • Uddannede til at undervise alle elever i folkeskolen.

Lærere fra Teach First

  • Erhvervsfaglige rollemodeller med forskellige fortællinger, netværk og erfaringer.
  • Faglig dybde og bredde fra deres universitetsuddannelser.
  • Tæt kobling mellem læreruddannelse og undervisningspraksis.

Vi er en non-profit (almennyttig) forening

Vi hjælper folkeskoler med at engagere flere kvalificerede lærere til de fag og områder, hvor behovet er størst.

Fokus på skolernes fagbehov

Jobsamtaler på skoler
april 2022 – juli 2022

  • Dialog om skolens fagbehov
  • Kandidater deltager i optagelessprøver
  • Skolen inviterer kandidater til samtale

Læreruddannelse
juni 2022 – juni 2025

  • 6 ugers intensiv lærertræning
  • Ansættelse på overenskomstvilkår
  • Efteruddannelse til meritlærer

Er ansat på skolen
august 2022 –

  • 9 ud af 10  fortsætter på skolen i mere end tre år
  • 8 ud af 10 har uddannet sig til lærere uden for arbejdstiden efter tre år 

Fokus på skolernes fagbehov

Vi hjælper med at dække de fag, som kan være svære at dække, fx naturfagene. 

Organiseret under DLF

Lærere fra Teach First ansættes på samme vilkår som deres kollegaer. De er organiseret under DLF.

Video: Kasper er uddannet i kemi og musikvidenskab i 2015. Han blev Teach First-lærer i 2016 og færdiggjorde sin meritlæreruddanelse i 2018 sideløbende med sin ansættelse på Skolen på Herredsåsen, hvor han fortsat underviser.

Video: Sophia er cand.polyt. fra DTU i 2016 og blev samme år Teach First-lærer på Kokkedal Skole. Hun færdiggjorde sin meritlæreruddannelse i 2018 og underviste fem år på Kokkedal Skole. I 2021 modtog Sophia Novo Nordisk Fondens Naturfagslærerpris.

Få en lærer til samtale

Kontakt Nanna Engedal
nanna.engedal@teachfirst.dk
+45 3155 9881