Hos Teach First Danmark er vi glade for at kunne byde velkommen til to nye lærerfaglige mentorer, Martin Lind og Rikke Harling.
Skolernes efterspørgsel efter flere lærertalenter fra Teach First Danmark betyder, at vi i det seneste år har øget optaget af graduates. Det betyder også et øget behov for erfarne mentorer, som kan støtte kandidaterne i deres undervisningspraksis og udvikling som lærere og ledere.
Rikke og Martin er begge uddannet folkeskolelærere. Sammen med Teach First Danmarks øvrige mentorer vil de frem mod 2020 støtte 200 aktive graduates i programmet og hjælpe kandidaterne til at løfte op mod 16.000 af de elever i folkeskolen, der har mest brug for det.
Martin Lind, 32 år
Ny lærerfaglig mentor, Teach First Danmark
“Teach First Danmark arbejder for at give alle børn og unge muligheden for en god uddannelse uanset social baggrund suivez. Det er en ambition, jeg har arbejdet for i knap 12 år som lærer i folkeskolen og i andre dele af skolesystemet. Her har jeg set hvad der virker, og hvor det bliver svært for den enkelte elev – og hvor utrolig vigtig læreren altid er. Teach First Danmark er med til at engagere flere af de mest talentfulde kandidater, som har potentiale og format til løfte nogle af de elever i folkeskolen, som har det sværest. Jeg glæder mig til at være en del af deres udvikling for at gøre en positiv forskel.”

Rikke Harling, 34 år
Ny lærerfaglig mentor, Teach First Danmark
“Jeg er utrolig stolt over at være en del af Teach First Danmark og støtte op om visionen om at give alle børn i Danmark de bedste muligheder for at få en god uddannelse. Det er en vision, som jeg tager med mig fra mine 12 år som lærer i folkeskolen, hvor rigtig mange lærere hver dag gør en kæmpe forskel. Jeg glæder mig til at lære kandidaterne at kende og støtte dem i deres udvikling og ambitioner om også gøre en forskel for deres elever – både som lærere i folkeskolen og hvor de ellers vil blive inspireret til at sætte ind.”

Læs også
Non-profit foreningen Teach First Danmark kan stå klar med 300-400 kvalificerede lærere over de næste tre år
[...]
“I skolen fik jeg at vide, at jeg var for klog til at blive folkeskolelærer” (graduate i Berlingske)
[...]
En skolelærers skema
Som skolelærer har man rigtig mange skift og forskellige kasketter på. Du tænker måske, at [...]
En opgave min klasse elskede
Da jeg startede med at have klassen, havde jeg svært ved at få ro om [...]
Gode relationer, fælleskram og en hane med et afhugget hoved
Vi har hørt det før, relationerne er vigtige. Men hvorfor er de det, og hvordan [...]
Det Fantastiske Fællesskab
Jeg har flere gange tænkt, at jeg ikke ville have lyst til at gøre [...]
Ventetid er tænketid
Som folkeskolelærer bruger man mange forskellige tricks til at forbedre undervisningen og sikre mest mulig [...]
Gør det til din karriere at gøre en forskel
Som graduate gør du en forskel, og det kan du fortsætte med længe efter programmet. [...]