Berlingske Tidende: “Julie Chrøis skiftevis hvisker, taler højt, slår to små bjælder mod hinanden, klapper og holder kunstpauser for at holde elevernes koncentration oppe og lydniveauet nede uden at skælde ud”.

Jasin og klassekammeraten Anna Maria leger zoologisk have i et frikvarter. De har løbet tværs gennem skolegården, og Anna Marias hjerte banker rigtig hurtigt. »Bare stå stille lidt« siger Jasin, »så slår det roligere og roligere«.
Foto: Maria Albrechtsen Mortensen

 

Berlingske Tidende bragte søndag historien om syvårige Jasin, som er glad for dyr og lidt af en læsehest, ifølge hans mor. Han går i 1.c på Tingbjerg Skole, hvor hans dansklærer er Teach First graduate, Julie Chrøis.

Julie Chrøis har en kandidatgrad i psykologi og kommunikation og blev optaget i programmet i 2017. Hun fortæller, hvordan hun forsøger at give Jasin og de andre elever en oplevelse af, at de er en del af et fællesskab. Hun taler blandt andet med børnene om, hvorvidt de er danskere. Nogle børn siger nej.

Artiklen i Berlingske ser nærmere på Tingbjerg Skoles ry som en belastet skole. Og det er ikke taget ud af den blå luft, skriver avisen. Det er den skole i København, hvor eleverne har den laveste socioøkonomiske baggrund målt på forældrenes uddannelsesbaggrund, indkomstniveau og tilknytning til arbejdsmarkedet

>> Læs hele artiklen i Berlingske Tidende her


Vil du også være graduate og bidrage til at undervise og inspirere udsatte børn og unge i Danmark?

>> Læs mere om det toårige program
>> Ansøg om at blive Teach First graduate (ansøgningsfrist 25. marts)


Hør hvorfor Mikkel og Sophia valgte at blive graduates, og hvad det har givet dem.

Kommentarer

Læs også

Kom til infoaften 4. dec.

- og mød nuværende graduates


>> Klik her og læs mere

Holler Box