VORES GRADUATES

Et stærkt socialt og fagligt fællesskab

Siden 2015 har vi optaget tre årgange og i alt 105 graduates blandt 1549 ansøgere, og vi samarbejder i dag med mere end 40 skoler.

 

Gennemsnitsalderen blandt graduates er ca. 28 år, og deres baggrunde spænder vidt. Fra ph.d.er i nanoscience og geologi til kandidater og bachelorer i økonomi, statskundskab, sprog, ingeniørvidenskab, m.m.

 

Nogle kommer direkte fra universitetet, mens andre kommer fra stillinger i det private og det offentlige. Enkelte har børn.

Graduates fordelt på studieområder

        At komme ind i så tæt et fællesskab med rigtig dygtige folk som laver alt muligt vidt forskelligt, det synes jeg er vildt fascinerende.

 

– Anders, cand.scient.pol.

Vigtige kompetencer som graduate, ifølge graduates.

KompetencerGraduates
Inddragende og anerkendende.100%
Ambitiøs, vedholdende og motiveres af udfordringer.71%
Kan se muligheder, udtænke og præsentere løsninger.25%
Motiveret for at udvikle sig selv og andre gennem feedback25%

Motivationen for at søge om optagelse, ifølge graduates.

MotivationGraduates
Løfte børn og unge75%
Udvikling af mine undervisningskompetencer46%
Personlig udvikling38%
Udvikling af mine ledelseskompetencer29%

Det mest kendetegnende ved graduates, ifølge graduates.

KendetegnGraduates
Fagligt dygtige58%
Stort drive og højt energiniveau42%
Karriereorienterede33%
Samfundsengagerede mennesker med stærke holdninger33%

HvaD UDVIKLER MAN MEST SOM GRADUATE?

Sophia, cand.polyt.

“En forståelse for, at det at undervise handler om at arbejde med det mest komplekse der findes – mennesker i konstant udvikling.”

Malte, cand.scient.soc.

“Jeg tror på, at det især er det menneskelige, man udvikler. Fordi man lærer at møde alle, hvor de er.”

Julie, cand.polyt.

“Sig selv. Jeg lærer om mine grænser, hvad der gør mig glad, og hvad jeg kan blive bedre til – hver dag.”

Cathrine, cand.jur.

“Man udvikler helt klar mest sine menneskelige kompetencer og rykker sine personlige grænser.”

Hvordan udvikler du dine ledelseskompetencer som graduate?

Bettina, cand.scient.oecon.

“Én ting er at lede mennesker, der selv har valgt at være hvor de er; en god lærer kan motivere dem, som er der uden selv at have valgt det.”

Jesper, cand.theol.

“Begge steder skal man være i stand til at vurdere, hvad den rette mængde information er og hvordan man formidler den forståeligt”

Anna, cand.soc.

“Du bliver god til at drive processer, udfordre og engagere andre og opsætte ambitiøse mål for din egen og andres udvikling”

Henriette, cand.polit.

“En dygtig klasselærer er en god leder. Du skal kunne sætte en tydelig retning, motivere dine elever og samarbejde med alle.”

Få svar på dine spørgsmål
Skriv til os eller søg i vores FAQ

Seneste nyt fra graduate-bloggen